A A+ A++

Reklamy w Telewizji Republika to temat rzeka. W ostatnich tygodniach stacji Tomasza Sakiewicza drastycznie przybyło widzów, ale wiele dużych firm (np. Ikea, mBank) wycofało swoje reklamy z anteny. Mimo to Sakiewicz twierdzi, że reklamodawców nie brakuje i nie odstrasza ich mocno podniesiona stawka za czas antenowy.

Jednych z dużych klientów nadal korzystających z promocji w Telewizji Republika jest Lidl. W piątek 26 stycznia na antenie zaczęto emitować specjalny spot, w którym sieć sklepów zachęca do wspierania Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy poprzez zakup okolicznościowych gadżetów. Wszystko to w telewizji, która oskarża Jerzego Owsiaka i środowisko WOŚP o sprzyjanie rządowi Tuska i włączanie się w kampanię wyborczą.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

W niedzielę odbędzie się 32. finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. W imprezę Jerzego Owsiaka mocno zaangażowani są politycy obozu rządzącego. (…) W trakcie kampanii wyborczej WOŚP określał poprzedni rząd jako zło – mówił prezenter wieczornego serwisu informacyjnego, po którym wyświetlono wspomnianą reklamę.

Krótki reportaż dotyczył billboardów z hasłem: “Polacy, pokonajmy to zło! Wygramy” i słabiej widocznym dopiskiem “z sepsą”. Takie reklamy pojawiały się w miastach przed październikowymi wyborami i widzowie Telewizji Republika usłyszeli, że były częścią kampanii wyborczej przeciwników Prawa i Sprawiedliwości.

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy jest oczywiście wielką inicjatywą charytatywną, jest wielkim, można powiedzieć, koncernem rozrywkowym, organizującym szereg imprez. Ale przy tym wiadomo, że jest powiązana poprzez sympatię organizatorów z jedną stroną sceny politycznej – mówił dr Krzysztof Karnkowski, socjolog i publicysta (“Gazeta Polska Codziennie”) na antenie Telewizji Republika.

Sytuacja z reklamą Lidla i krytykowaniem WOŚP przez Telewizję Republika nieco przypomina bojkot Ikei, zapowiadany przez pracowników i sympatyków tej stacji po tym, gdy szwedzka firma na znak protestu wycofała swoje reklamy. Prezenterom nie przeszkadzało to jednak w dalszym korzystaniu z mebli tego producenta na antenie Telewizji Republika.

W najnowszym odcinku podcastu “Clickbait” znęcamy się nad serialem “Forst” z Borysem Szycem, omawiamy ostatni film Nicolasa Cage’a, a także pochylamy się nad “The Curse” czyli najbardziej niezręczną produkcją ostatnich lat. Możecie nas słuchać na Spotify, Apple Podcasts, YouTube oraz w AudioteceOpen FM.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł„Kociewskie Diabły” nastraszone, ale… Szósta z rzędu porażka Niedźwiadków
Następny artykułJakie hobby wybrać zimą?