A A+ A++

fot. Starostwo Powiatowe w Brzegu

Bez wstrzymywania ruchu i bez przecinania wstęgi, bo nie chcieliśmy uprzykrzać życia kierowcom” – poinformowało Starostwo Powiatowe w Brzegu w odniesieniu do oficjalnego otwarcia ul. Wrocławskiej po zakończonej przebudowie. Nie zabrakło jednak wspólnej sesji fotograficznej z politykami, ich partyjnymi kolegami oraz lokalnymi samorządowcami w tle. I, o ile do takich obrazków większość już zdążyła się przyzwyczaić, o tyle nie wszystkie rozwiązania techniczne nowej drogi są oceniane pozytywnie przez część kierowców.


Przypomnijmy, że przebudowa nawierzchni jezdni i chodników na ul. Wrocławskiej oraz placu Bramy Wrocławskiej rozpoczęła się w maju 2022 roku. Pod koniec lutego 2023 r. władze powiatu brzeskiego poinformowały, że wyremontowany odcinek ul. Wrocławskiej został otwarty. 4 miesiące później ponownie „otwarto” drogę, ale tym razem oficjalnie, przy udziale polityków i lokalnych samorządowców.

  • „W oficjalnym otwarciu zmodernizowanej Wrocławskiej wziął udział starosta Jacek Monkiewicz oraz Arletta Kostrzewa, a także przedstawiciele wykonawcy, nadzoru oraz pracownicy wydziałów merytorycznych naszego urzędu. Gościem specjalnym był wiceminister MON Marcin Ociepa, opolski parlamentarzysta” – czytamy w komunikacie Starostwa Powiatowego w Brzegu.

Wszystko co nowe, wygląda ładnie. Jednak nie zawsze jest praktyczne. Równa jezdnia i chodniki z pewnością cieszą pieszych i kierowców, ale wbrew ich oczekiwaniom droga nie została wyremontowana w miejscu, gdzie jej stan był najgorszy, czyli na najdłuższym jej odcinku – od skrzyżowania z ul. Agrestową do skrzyżowania z drogą powiatową nr 1173O przy przejeździe kolejowym. I nie wiadomo, czy i kiedy ta cześć drogi zostanie wyremontowana, a na okazję przy budowie nowej obwodnicy Brzegu na razie trudno liczyć.

Uwagi niektórych kierowców dotyczą także przebudowanej części ul. Wrocławskiej oraz placu Bramy Wrocławskiej. Wśród nich ma być m.in., zbyt wąska jezdnia i sporo miejsc, w których krawężnik „wchodzi na jezdnię”. Można tylko przypuszczać, że mowa o miejsca przy upchanych wysepkach.

  • Czy wasza redakcja interesowała się wyremontowaną Wrocławską? Kto to w ogóle projektował? Niby droga powiatowa, a wąsko jak na parkowej ścieżce. Co kawałek jakieś wykrętasy z krawężnikami wchodzącymi na jezdnię. Teraz powinni zmienić nazwę tej ulicy na ul. wulkanizatorów, bo co kilka metrów na krawężnikach już widać ślady przetartych opon i felg. Przy parkingu koło zamku jakieś dziwaczne malowidła w paski, trochę słupków betonowych, trochę metalowych i nie wiadomo jaką ma to pełnić rolę. Nawet kąt skrętu w ulicę Oławską zmniejszyli, bo kiedyś łagodniej się tam wjeżdżało, a teraz to jakiś tor gokartowy. Wiadomo, że równa droga jest lepsza od dziurawej, ale jak już się robi taki remont, to chyba po to, aby ułatwić poruszanie się, a nie utrudnić ostrymi zakrętami i szykanami co kilkanaście metrów. Proszę zainteresować się tym tematem zanim przyjdzie zima i zrobi się ślisko” – w mailu do naszej redakcji wylicza swoje uwagi mieszkaniec Brzegu.

Rzeczywiście, przebudowana droga nie sprawia wrażenia szerokiej, ale jeszcze na etapie prac budowlanych na jednej z sesji Rady Powiatu Brzeskiego, starosta Jacek Monkiewicz zapewniał, że wszystko jest wykonywane zgodnie z obowiązującymi przepisami. Szerokość jezdni, czy „szykany co kilkanaście metrów”, nie przeszkadzają również internetowym „mistrzom kierownicy”, bo można spotkać się z opiniami, że wszystko jest w porządku, tylko „trzeba umieć jeździć”.

Dodajmy, że przebudowa kosztowała około 11 mln złotych, z czego 95% dofinansowania pochodziło z Rządowego Funduszu Polski Ład.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWierni modlili się do świętego Jana Chrzciciela [FOTO]
Następny artykułZATRZYMANY ZA POSIADANIE BRONI I PORNOGRAFII DZIECIĘCEJ