A A+ A++

W związku ze wzrastającą liczbą zakażeń koronawirusem SARS-CoV-2 Prezydent Grudziądza Maciej Glamowski zdecydował o wprowadzeniu dodatkowych ograniczeń w funkcjonowaniu Urzędu Miejskiego. Jednocześnie zmieni się miejsce wydawania korespondencji awizowanej. Mieszkańcy będą mogli odbierać swoje listy od ulicy Ratuszowej.

 

W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo mieszkańców, bezpośrednia obsługa w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu i jednostkach podległych zostaje ograniczona do realizacji spraw niezbędnych. Takim wyjątkiem są sytuacje, w których zapewnianie pomocy klientom jest konieczne, w szczególności w zakresie załatwienia spraw dotyczących m.in. ewidencji ludności. Zgłoszenia zgonów oraz narodzin (wyłącznie w przypadku konieczności złożenia oświadczenia ojcostwa) realizowane będą w godzinach pracy Urzędu Stanu Cywilnego. Termin na zgłoszenie urodzenia wynosi 21 dni. Zachęcamy jednak do rejestracji narodzin dziecka online. Komplet dokumentów zostanie wysłany do rodziców pocztą tradycyjną. Śluby już zaplanowane odbędą się w ustalonych terminach. Nowe terminy ślubów oraz wydawanie zaświadczeń do ślubów konkordatowych, będą ustalane po wcześniejszym umówieniu się telefonicznym. Więcej informacji pod numerem telefonu 56 4510 371.

Sprawy związane z dowodami osobistymi oraz sprawy meldunkowe załatwiane będą po przesłaniu wniosku drogą elektroniczną (ePUAP) i po umówieniu telefonicznym pod numerem telefonu 56 4510 380. Aby załatwić kwestie związane z działalnością gospodarczą również należy umówić się na spotkanie – 56 45 10 266.

Prawa jazdy można będzie odbierać wyłącznie po wcześniejszym złożeniu wniosku, a przy rejestracji pojazdów pierwszeństwo będą miały auta fabrycznie nowe oraz te, które zostały sprowadzone z zagranicy bez tablic. Kontakt telefoniczny pod numerem 56 4510 402.

Wszelkie opłaty, w tym podatek od nieruchomości, dokonywać można w kasach Urzędu lub przez bankowość elektroniczną. Możliwa jest także płatność w bankach na indywidualne rachunki bankowe wskazane w dokumentach lub na stronie internetowej.

Przypominamy, że większość spraw urzędowych mieszkańcy mogą załatwić elektronicznie (e-mail, ePUAP), telefonicznie, poprzez wrzucenie dokumentów do urny oraz za pośrednictwem poczty tradycyjnej. Pozostałe sprawy można również załatwić po wcześniejszym umówieniu się na spotkanie.

Kontakt z UM: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., 56 45 10 200 lub 56 45 10 225.

Od 9 listopada awizowana korespondencja dla mieszkańców Grudziądza jest wydawana w pomieszczeniu kasowym w Przyziemiu Ratusza. Punkt odbioru poczty będzie czynny w godzinach pracy Urzędu Miejskiego. Osoby przychodzące do Urzędu zobowiązane są do noszenia maseczki lub chusty zakrywającej usta i nos.

Jednocześnie informujemy, że od 10 do 29 listopada punkt sprzedaży biletów komunikacji miejskiej w CH Alfa będzie nieczynny. Prosimy pasażerów o korzystanie z automatów biletowych oraz z punktu sprzedaży biletów na pętli przy ul. Legionów w Tarpnie. Lokalizacja biletomatów znajduje się tutaj.

Natalia Granica

Biuro Prasowe i Medialne

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolicja Chorzów: Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży
Następny artykułPiła: Bezpieczna rekreacja na Stadionie Powiatowym przy Okrzei