A A+ A++

Limanowa. Drobny remont ronda w centrum Limanowej, zrealizowany w minioną środę, nie uwzględniał wszystkich uszkodzeń. Pracownicy na zlecenie GDDKiA uzupełnili fugę wokół granitowych kostek, ale nie zajmowali się zniszczonym krawężnikiem, po którym regularnie przejeżdżają koła ciężarówek.

Na zlecenie GDDKiA remont realizowali w minioną środę pracownicy spółki ZIBUD z Kamienicy, która była wykonawcą przebudowy skrzyżowania. 

Początkowo sądziliśmy, że prace obejmują przede wszystkim wymianę lub naprawę uszkodzonego krawężnika wokół tarczy ronda. Już kilka godzin po ich zakończeniu – zaraz po tym, gdy zaobserwowaliśmy ciężarówkę, której naczepa częściowo przejechała po wyspie – wykonaliśmy fotografię uszkodzonego krawężnika. 

W piątek w małopolskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie dowiedzieliśmy się jednak, że zakres prostego remontu obejmował jedynie uzupełnienie fugi, która wykruszyła się wokół kilku granitowych kostek, oddzielających nawierzchnię asfaltową od tarczy ronda.

Zobacz również:

Krawężnik, uszkodzony przez przejeżdżające przez skrzyżowanie samochody ciężarowe, nadal posiada duży ubytek, a odłamany fragment wciąż można znaleźć na rondzie. 

Jak wielokrotnie informowaliśmy, często zdarza się, że większe pojazdy ciężarowe o wymiarach ponadnormatywnych nie są w stanie pokonać łuku ronda podczas przejazdu z ulicy Jana Pawła II na ulicę Piłsudskiego. Efekty to nie tylko uszkodzona wyspa ronda, ale również chwilowe utrudnienia w ruchu na drodze krajowej.

W ubiegłym roku w tym miejscu odbywały się spotkania, w których uczestniczyli m.in. przedstawiciele GDDKiA i funkcjonariusze policji. Latem miał także miejsce coroczny przegląd gwarancyjny. Zniszczenia nie były jednak uwzględniane przy przeglądzie, bo nie są objęte gwarancją. 

Przebudowa zakończona w październiku 2021 roku obejmowała budowę ronda w kształcie owalu, obejmującego wszystkie wloty ulic, budowę ciągów pieszych,  odwodnienia i oświetlenia. Przebudowana została także infrastruktura techniczna, czyli sieci: teletechniczna, energetyczna i wodociągowa. Koszt robót wyniósł ponad 3 mln 740 tys. zł, został sfinansowany przez GDDKiA.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolicja zatroszczy się o bezpieczeństwo na finale WOŚP
Następny artykułPodlaski Przełom Bugu nadal intryguje. Nowa wystawa w Bialskiej Galerii Fotografii