A A+ A++

Bank Pocztowy ostrzega swoich klientów przed próbami oszustwa i podaje wskazówki, jak się bronić. W przypadku otrzymania telefonu od nieznanej osoby podającej się za pracownika banku i proponującej instalację oprogramowania, natychmiast należy zakończyć rozmowę i skontaktować się bezpośrednio z bankiem, używając oficjalnego numeru podanego poniżej.

Fot. Shutterstock / Kraków w Pigułce

Bank Pocztowy informuje, że oszuści mogą podszywać się za dział bezpieczeństwa banku i próbować przekonać klientów do zainstalowania aplikacji do zdalnego dostępu, takich jak AnyDesk, TeamViewer, QuickSupport lub Zoom. W takiej sytuacji należy zachować szczególną ostrożność i nie ujawniać żadnych informacji. Oszuści dążą do uzyskania danych logowania do bankowości internetowej oraz danych karty płatniczej.

Pracownicy Banku Pocztowego nigdy nie będą prosić o instalowanie dodatkowego oprogramowania, które umożliwi zdalny dostęp do urządzenia, podanie danych do bankowości internetowej ani pełnego numeru karty i kodu CVC2.

Oszuści mogą także podszywać się pod prawdziwy numer infolinii lub nazwę banku, aby sprawić wrażenie autentyczności. W przypadku otrzymania podejrzanego telefonu, klient powinien być czujny i zgłosić sytuację bankowi pod numerem telefonu 52 34 99 499.

Ważne jest, aby być świadomym takich prób oszustwa i zachować ostrożność w kontaktach telefonicznych. W razie wątpliwości zawsze warto potwierdzić informacje bezpośrednio z oficjalnego źródła, jakim jest Bank Pocztowy.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWakacje w mundurze i przysięga w Lubartowie
Następny artykułRacewicz, Torbicka i Narożna. Wszystkie noszą kurtkę, która jesienią będzie hitem