Szczegółowy raport na temat oglądalności popularnych programów śniadaniowych opublikował branżowy serwis Wirtualne Media. Znajdziemy w nim zarówno informacje o wieku widzów, jak i ich wykształceniu czy miejscu zamieszkania.
Widownia ze względu na płeć
Według danych Nielsen Audience Measurement w sezonie od 1 września 2022 r. do 30 czerwca 2023 r. “PNŚ” oglądało średnio 67,71 proc. kobiet i 32,29 proc. mężczyzn. W przypadku konkurencji wyniki są niemal identyczne (68,72 proc. kobiet i 31,28 proc. mężczyzn).
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Wiek widzów śniadaniówek TVP i TVN
Raport opublikowany przez Wirtualne Media pokazuje, że oba programy nie interesują młodych widzów. Tu oglądalność w różnych grupach waha się w okolicach 1 proc.
Najliczniejszą grupą oglądającą śniadaniówki są ludzie z grupy 65+. W przypadku “PNŚ” stanowią oni 41,60 proc. oglądających, a “Dzień Dobry TVN” 35,11 proc.
Miejsce zamieszkania
Badania Nielsen Audience Measurement wzięły też pod uwagę miejsce zamieszkania widzów. Jasno wynika, że program TVP2 chętnie wybierają mieszkańcy wsi – stanowią oni 48,29 proc. wszystkich widzów. W przypadku TVN jest to 29,55 proc.
Z kolei miastach od 50 tys. mieszkańców oglądalność “Dzień Dobry TVN” wynosi 42,54 proc. U konkurencji jest to 26,06 proc.
Wykształcenie widzów
Wirtualne Media podały też szczegółowe dane na temat wykształcenia widzów obu śniadaniówek. I tak ludzie z wykształceniem podstawowym stanowili 51,15 proc. widzów programu TVP2 – w przypadku konkurencji to 24,69 proc.
Z kolei widzowie z wykształceniem średnim chętniej siadali przed “Dzień Dobry TVN” – stanowili oni 42,80 proc. widzów (32,51 proc. w przypadku “Pytania na śniadanie”).
Widzowie z wykształceniem wyższym także chętniej wybierali TVN. W sezonie 2022/23 stanowili ono 28,87 proc. widowni, czyli dwukrotnie więcej niż w przypadku TVP (13,72 proc.)
W najnowszym odcinkupodcastu “Clickbait” ogłaszamy zwycięzcę starcia kinowych hegemonów, czyli “Barbie” i “Oppenheimera”, a także zaglądamy do “Silosu”, gdzie schronili się ludzie płacący za Apple TV+. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS