A A+ A++

Zgodnie z regulaminem sportowym WRC liczba dni testowych w roku jest ograniczona. W tym sezonie wynosi ona 21, choć spod obostrzeń wyłączone są tzw. stałe miejsca testowe, zgłoszone do FIA przed rozpoczęciem kampanii.

Każda z trzech ekip fabrycznych: Toyota, Hyundai i M-Sport wybrała się do Grecji. Jednak jak dotychczas przygotowania do Rajdu Akropolu nie przebiegały gładko. Wszystko za sprawą szalejących pożarów, których liczba w ciągu ostatniego tygodnia gwałtownie wzrosła.

Toyota zaplanowała swoje zajęcia między 22 i 25 sierpnia. We wtorek GR Yarisa Rally1 otrzymali Kalle Rovanpera i Jonne Halttunen. Wykorzystano fragment oesu Kefalari, znanego z czasów, gdy rajd gościł przy Kanale Korynckim. Jazdy przerwano jednak jeszcze przed połową dnia. Służby poinformowały o dużym zagrożeniu pożarowym potęgowanym przez silny wiatr. Fińscy mistrzowie świata zdążyli wykonać cztery przejazdy próby (w obu kierunkach).

W środę samochód przejąć mieli Elfyn Evans i Scott Martin. Przygotowano odcinek blisko Koryntu, nieużywany w najnowszej historii Rajdzie Akropolu. Warunki atmosferyczne nie poprawiły się i zakaz wjazdu do lasów nadal obowiązywał, co skutkowało odwołaniem zajęć.

Kalle Rovanpera, Jonne Halttunen, Toyota GR Yaris Rally1

Photo by: Tomasz Kaliński

Zgodnie z planem przebiegły czwartkowe testy. Toyota otrzymała oes blisko miasta Loutraki – fragment próby Pissia często będącej w programie greckiej odsłony czempionatu. Bez przeszkód cały dzień w GR Yarisie spędzili Rovanpera i Halttunen. Kolejny – pierwotnie ostatni – etap przygotowań miał odbyć się w piątek, także blisko Loutraki – w przeszłości bazy Rajdu Akropolu – jednak zajęcia kolejny raz zostały odwołane.

Według informacji Motorsport.com Toyota przedłużyła pobyt w Grecji i dziś przeniosła się w okolice Parnasu. Na swoją kolej poza Evansem i Martinem czekają: Sebastien Ogier i Vincent Landais oraz Takamoto Katsuta i Aaron Johnston. W tym samym regionie swoje zajęcia rozpocząć miał w sobotę także M-Sport Ford.

Z kolei Hyundai również chciał jeździć w Grecji od wtorku do piątku, ze środą jako dniem przerwy. Pierwszego dnia gotowi byli Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe, ale Belgom nie pozwolono wykonać ani jednego przejazdu oesu Ziria. Załoga wróciła do swojego kraju, a Neuville następnie udał się do Czech, gdzie bierze udział w mistrzostwach Europy w Autocrossie.

W czwartek i20 N Rally1 widziano w okolicach Loutraki. Esapekka Lappi jeździł po 5-kilometrowym fragmencie oesu Aghii Theodori, używanym w 2021 roku. Dzień później swój test mieli odbyć Dani Sordo i Candido Carrera, ale podobnie jak w przypadku zespołu Toyoty również ekipa koreańskiego producenta miała przymusowe wolne.

Do rozpoczęcia Rajdu Akropolu pozostało dwanaście dni. Na liście zgłoszeń dziesiątej rundy sezonu są również polskie duety wspierane przez ORLEN i rywalizujące w WRC 2: Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak oraz Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk.

Esapekka Lappi, Hyundai i20 N Rally1

Esapekka Lappi, Hyundai i20 N Rally1

Photo by: Tomasz Kaliński

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPrzedwyborcze fajerwerki Mentzena i Bosaka w Białymstoku. Konfederacja i “show” przy stadionie
Następny artykułMonika Olejnik nie zostawiła suchej nitki na TVP i politykach PiS. “Uciekają przed nami”