A A+ A++

W poprzednich latach kierowcy F1, którym zdarzyło się przestrzelić pierwszy zakręt toru w Montrealu, mogli względnie bezpiecznie wrócić na linię wyścigową za zakrętem numer 2.

Jednak na tegoroczny weekend Grand Prix, FIA przedłużyła barierę w tamtym miejscu, aby zatrzymać samochody, które wymknęły się spod kontroli, przed wjechaniem w bolidy opuszczające drugi zakręt.

W wyniku tej zmiany kierowcy jadący szeroko mieli do wyboru przejechanie po trawie w celu powrotu na tor albo obrót o 180 stopni. Obie opcje zostały wykorzystane w piątek, a podczas wieczornej odprawy kierowców temat został obszernie omówiony.

Lewis Hamilton zwrócił uwagę, że nigdy nie widział wypadku, któremu miałoby zapobiec rozszerzenie bariery. Dyskutowano o usunięciu nowej sekcji, ale bariera pozostała na swoim miejscu podczas sobotniej akcji na torze. Jak się okazało, w tym miejscu było coraz więcej incydentów.

Czytaj również:

Zakręt został jednak dostosowany na niedzielę. Usunięto ostatnie cztery metry bariery, aby ułatwić kierowcom bezpieczny powrót na tor i kontynuowanie jazdy od zakrętu numer dwa.

– Oryginalna zmiana została wprowadzona, aby uniknąć możliwości wypadnięcia samochodu z pierwszego zakrętu i wjechania na tor z dużą prędkością. Po dyskusji z kierowcami wprowadzamy zmianę, aby umożliwić im łatwiejszy powrót i udoskonalimy to rozwiązanie na przyszłe wyścigi – powiedział Motorsport.com rzecznik FIA.

Przemawiając przed oficjalnym potwierdzeniem niedzielnej modyfikacji, kierowcy twierdzili, że powinni mieć więcej do powiedzenia, kiedy rozważane są tego typu zmiany na poszczególnych obiektach.

– Rozmawialiśmy o tym zeszłej nocy. Patrząc wstecz, prawdopodobnie powinniśmy byli zasięgnąć opinii na ten temat przed podjęciem decyzji. Wszyscy zgadzamy się, że jest to nieoptymalne rozwiązanie – powiedział dyrektor Stowarzyszenia Kierowców Grand Prix, George Russell, zapytany o barierę w pierwszym zakręcie.

Czytaj również:

– To jeden z tych momentów, w których drapiesz się po głowie i próbujesz zrozumieć uzasadnienie. Myślę, że przed zmianą był to dobrze zaprojektowany zakręt. Teraz jest oczywiście bardziej niebezpieczny niż wcześniej – stwierdził Alex Albon, odnosząc się jeszcze do wariantu z wydłużoną barierą.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDni Kwidzyna 2023 – koncert KIZO
Następny artykuł21 zarzutów za włamania do komórek