A A+ A++

Ulepszenie podłogi jest kolejną poprawką, po wprowadzonym na Silverstone przednim skrzydle. Ekipa stara się poprawić swoje osiągi i nadrobić stratę do McLarena, który do niedawna był na zbliżonym poziomie. 

Na początku sezonu zespół miał dobrą passę. Esteban Ocon zakwalifikował się na czwartym miejscu do Grand Prix Monako, a w wyścigu zajął najniższe miejsce na podium. Pierre Galsy uzyskał tą samą pozycję w kwalifikacjach tydzień później w Hiszpanii, jednak wystartował z dziesiątego miejsca po karze za blokowanie rywali. 

Ostatnie weekendy były frustrujące dla francuskiego zespołu. Przez ostatnie dwa wyścigi żadnemu z kierowców nie udało się przekroczyć linii mety i ukończyć zmagania. Obaj kierowcy Alpine zdobyli zaledwie jeden punkt przez ostatnie trzy Grand Prix. 

Często, gdy zmiany pojawiają się etapami, trzeba poczekać aby zaobserwować poprawę. W tym przypadku zespół podkreśla, że konieczne było wprowadzenie nowego skrzydła przed podłogą, a poprawki nie mogły czekać. 

 

Podłoga jest niezależna od przedniego skrzydła – powiedział dyrektor sportowy Alpine, Alan Permane, zapytany przez Motorsport.com o ulepszenia. – To ważne, ponieważ musimy zwiększać docisk i po prostu jechać szybciej, więc jest to bardzo istotne. Podłoga nie jest połączona z przednim skrzydłem ale to dla nas bardzo ważny krok. Przygotowujemy dużą zmianę na Singapur, ale z pewnością będą też mniejsze, na przykład na Monzy. 

Na przestrzeni ostatnich dwóch wyścigów McLaren wyprzedził Alpine w klasyfikacji konstruktorów. Obecnie przewaga wzrosła do 40 punktów. Lando Norris dwa razy pod rząd zdobył drugie miejsce, a Oscar Piastri nie wypadł z czołowej piątki. 

– McLaren wykonał niesamowitą robotę. Szczerze, czapki z głów. Patrząc gdzie byli w Bahrajnie, a gdzie są teraz sugeruje, że powinni tu być od początku i przeszli męczarnie. To nie codzienne, aby zrobić aż taki ogromny krok. Mimo to zrobili coś wielkiego. Oczywiście, że patrzymy na wszystkich ale skupiamy się głównie na sobie i na naszym bolidzie, aby móc wprowadzać ulepszenia tak szybko, jak to możliwe – dodał.

Podczas sprinterskiego weekendu w Baku Alpine również przygotowało poprawki, jednak nie przyniosły one oczekiwanego rezultatu, a zespół zmagał się, z licznymi problemami podczas pierwszej sesji treningowej. Stracony czas kosztował zespół optymalizację ustawień i znalezienie idealnej konfiguracji bolidu.  Szef zespołu, Otmar Szafnauer, ma nadzieję, że nowa podłoga nie będzie stanowiła kłopotu. 

– Mam nadzieję, że weekend nie będzie zbyt stresujący. Chcemy zastosować nową podłogę, ponieważ jest ona bardziej wydajna i przyniesie około dwie dziesiąte sekundy różnicy na każdym okrążeniu. Nie ma znaczenia jaką zmianę przygotowaliśmy, musimy ją wykorzystać – powiedział Szafnauer.

– Ale masz rację, mamy niewiele czasu na ocenę i analizę, na szczęście mamy dobre narzędzia. Podłoga będzie oprzyrządowana, aby dostarczyć nam szczegółowych informacji – dodał. 

Czytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZbiornik retencyjny pod Poznaniem już otwarty. Ale jeszcze pusty
Następny artykułKONKURS LETNIA STREFA OSTRÓDA: KONCERTY BAYER FULL I SKANER – LETNIA BIESIADA