Gamble zasiadając w Orece 07 Gibson minął linię mety z przewagą nieco ponad dwudziestu trzech sekund nad polskim zespołem Inter Europol Competition reprezentowanym przez Pietro Fittipaldiego, dzielącego obowiązki kierowcy z Fabio Schererem i Davidem Heinemeierem Hanssonem.
Tymczasem Prema, z Louisem Deletrazem, Ferdinandem Habsurgiem i Junaem Manuelem Correą, dzięki zajęciu trzeciego miejsca jest o krok od tytułu w LMP2. Do finałowej rundy w Portimao przystąpią z 24-punktową przewagą nad Panis Racing, z maksymalnie 26 oczkami do zdobycia.
Wspomniany Panis Racing i ruszający z pole position Cool Racing zamknęli pierwszą piątkę.
Szwajcarska ekipa Cool Racing prowadziła na początku wyścigu z Yifei Ye za kierownicą. Potem jednak doznali dwóch niepowodzeń, na które złożyły się wycieczka poza tor podczas walki z IEC, jak również przebita opona. W obydwóch tych sytuacjach na zmianie w ich aucie zasiadał Nico Lapierre.
Will Stevens dał zespołowi Racing Team Turkey zwycięstwo w klasie LMP2 Pro-Am na fotofiniszu z Alessio Roverą ze stajni AF Corse.
Stevens, zastępujący Jacka Aitkena, wspólnie z Salihem Yolucem i Charliem Eastwoodem dzielił obowiązki prowadzenia pojazdu i przekroczył linię mety zaledwie 0,042s przed Roverą.
→ Galeria zdjęć: 4 Hours of Spa
Pierwsze miejsce w LMP3 zdobył Inter Europol Competition. Za kierownicą Ligiera JS P320 Nissan oznaczonego trzynastką, zmieniali się Charlie Crews, Nico Pino i Guilherme Oliveira. Polski zespół objął prowadzenie w mistrzostwach w tej kategorii.
Oliveira minął linię mety 41 sekund przed Sebastianel Alvarezem jadącym Nissanem DKR Engineering Duqueine D08, co dało polskiemu zespołowi trzecie z rzędu zwycięstwo w klasie.
Druga załoga IEC w LMP3 – Mateusz Kaprzyk, Noam Abramczyk i James Dayson, była ósma w tej grupie.
Cool Racing z Ligierem #17 przystępowali do rundy w Spa jako liderzy serii w klasyfikacji LMP3. Byli jednak jednymi z pierwszych którzy odpadli z wyścigu. Już w pierwszej godzinie wycofali się z powodu uszkodzenia tyłu samochodu prowadzonego przez Maurice’a Smitha, po kontakcie z Ligierem RLR Msport
W GTE triumfowali Conrad Grunewald, Frederik Schandorff i Mikkel Jensen w Ferrari 488 Kessel Racing, mimo piruetu na torze na początkowych etapach wyścigu.
WYNIKI
akcje
komentarze
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS